۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
دانشگاه پرزیدنت (President University)

دانشگاه پرزیدنت یک آموزش عالی (دانشگاه) خصوصی با استانداردهای بین المللی است که درمنطقه صنعتی جابابِکا (جاوه غربی - بِکاسی)، بزرگترین منطقه صنعتی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است....

شعار دانشگاه :  جایی که رهبران آینده گرد هم می آیند

سال تاسیس: 2001

رئیس مؤسسه: دکتر سِتیونو جُواندی دارمونو

رئیس دانشگاه: پروفسور دکتر مهندس خیری

نام مستعار: PresUniv

تعداد دانشجویان: حدود 5 هزار نفر

دانشگاه پرزیدنت یک آموزش عالی (دانشگاه) خصوصی با استانداردهای بین المللی است که درمنطقه صنعتی جابابِکا (جاوه غربی - بِکاسی)، بزرگترین منطقه صنعتی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است.

این دانشگاه در سال 2001 توسط سِتیونو جُواندی دارمونو کارآفرین ملی و بنیانگذار گروه Jababeka و پروفسور دکتر جوونو سودارسونو، دانشگاهی که سمت‌های مختلف وزارتی، مانند وزیر محیط‌زیست، وزیر آموزش و فرهنگ تا وزیر دفاع را بر عهده داشت، تاسیس شد.

دانشگاه بین المللی، پرزیدنت کلاس های خود را به زبان انگلیسی برگزار می کند. جدای از آن، برخی از استادان این دانشگاه نیز مدرسان خارجی هستند و حدود 10 درصد از دانشجویان نیز دانشجویان خارجی هستند که از کشورهای مختلف بورسیه شده اند . کارشناسان آموزشی بر این باورند دانشگاه پرزیدنت به بزرگترین دانشگاه خصوصی با بیشترین دانشجویان خارجی در اندونزی تبدیل شود.

موقعیت دانشگاه پرزیدنت درمنطقه صنعتی جابابِکا نیز با آب و هوای مطبوع و بدوراز آلودگی زیست محیطی است منطقه صنعتی جابابکا  بیش از 1750 شرکت ملی و بین المللی یا چند ملیتی را در خود جای داده است. از علت های تاسیس دانشگاه پرزیدنت صنعت درکناردانشگاه و استفاده و آشنایی دانشجویان با ظرفیت ها و تجربیات صنعتی است.این شرکت ها همچنین به آزمایشگاه های عملی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه پرزیدنت تبدیل می شوند. اساتید می توانند به انجام تحقیق بپردازند و دانشجویان این فرصت را دارند که دراین شرکت ها کارآموزی کنند.

از سال 2018، دانشگاه پرزیدنت توسط هیئت ملی اعتباربخشی آموزش عالی، اعتبار الف را دریافت کرده است و همچنین به همراه تعدادی از دانشگاه های دولتی دیگر، هفتاد و هشتمین دانشگاه دراندونزی است که دارای اعتبار الف است. درحال حاضر دانشگاه پرزیدنت دارای 17 برنامه تحصیلی درمقطع کارشناسی وچندین  برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد است. 50 درصد از برنامه های تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد که دارای اعتبار الف هستند. دانشگاه پرزیدنت برای حمایت از فعالیت ‌های کلاس درسی خود، خوابگاه ‌ها و آپارتمان‌هایی را فراهم آورده است که در نزدیکی محوطه دانشگاه قراردارند، یعنی مسکن دانشجویی دانشگاه پرزیدنت، آپارتمان‌ برج إلویس و نیو بورلی هیلز. جدای از آن، دانشگاه پرزیدنت همچنین امکانات رفاهی را برای دانشجویان فراهم آورده است .

دانشگاه پرزیدنت (President University)

دانشگاه پرزیدنت دارای امکانات زیر است:

  • برنامه درسی بین المللی: دانشگاه پرزیدنت با الگو بردار ازدانشگاههای برتر دنیا برنامه درسی استاندارد بین المللی را اعمال می کند.
  • محیط و فضای انگلیسی زبان: فعالیت های کلاس درسی، تهیه گزارش، امتحانات و تکالیف، از جمله پایان نامه ها، ازمنابع انگلیسی استفاده می کنند. زبان اساتید و دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی است .
  • فوق برنامه دانشجویی: برای حمایت از فعالیت های فوق برنامه خود، دانشگاه پرزیدنت دانشجویان را برای ایجاد باشگاه های دانشجویی مختلف، مانند باشگاه های دانشجویی بازارسرمایه، باشگاه های عکاسی، باشگاه های گفتگو، باشگاه های هنرهای رزمی، باشگاه های فوتسال، باشگاه های بدمینتون، و بسیاری از برنامه های فوق برنامه ارائه می دهد. این باشگاه ها فرصتی برای دانشجویان جهت توسعه ظرفیت رهبری، از جمله تقویت مهارت های غیر آکادمیک است. برای حمایت از این فعالیت‌های غیر آکادمیک، دانشگاه پرزیدنت امکاناتی را فراهم می‌کند که از فعالیت‌های دانشجویی پشتیبانی می‌کند، مانند باشگاه اجرایی پرزیدنت، باشگاه گلف و کشور جابابکا، استخر شنا، زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، زمین فوتسال، بدمینتون و تیراندازی با کمان.
  • جامعه چند ملیتی: دانشجویان دانشگاه پرزیدنت از تمام استان های اندونزی و دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف مانند چین، کره شمالی و جنوبی، ویتنام، و لائوس، افغانستان، استرالیا، تیمور شرقی و بورسیه شده اند.
  • تجربه کاری: دانشگاه پرزیدنت از همه دانشجویان می خواهد که حداقل برای یک ترم در یک برنامه کارآموزی شرکت کنند. از آنجایی که وزارت آموزش، فرهنگ، تحقیقات و فناوری برنامه یادگیری آزاد را اجرا می کند، دانشجویان دانشگاه پرزیدنت این گزینه را دارند که تا یک سال برنامه کارآموزی را پشت سر بگذارند.

دانشگاه پرزیدنت (President University)

برنامه تحصیلی

برنامه لیسانس

دانشگاه پرزیدنت دارای 19 برنامه تحصیلی است که در چهار دانشکده، یعنی دانشکده کامپیوتر، دانشکده بازرگانی، دانشکده فنی مهندسی و دانشکده علوم انسانی ترکیب شده است.

برنامه فوق لیسانس

 برنامه تحصیلی فوق لیسانس در دانشگاه پرزیدنت وجود دارد:

  • فوق لیسانس مدیریت فناوری
  • فوق لیسانس فناوری اطلاعات

همکاری های بین المللی با دانشگاهها

در حال حاضر، دانشگاه پرزیدنت تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی را با 43 دانشگاه و موسسه از 19 کشور در سراسر جهان برای حمایت از دانشجویان و اعضای هیئت علمی مختلف امضا کرده است.

منابع:

سایت وزارت علوم و آموزش عالی

 ویکی پدیای اندونزیایی، دانشنامه آزاد

سایت دانشگاه https://president.ac.id/

کد خبر 17213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =